PEČENÁ OVESNÁ KAŠE S BANÁNEM

0

Posted by Lucasinka | Posted in Cookies/Sušenky/Tyčinky | Posted on 21-03-2019

Opět ty snídaně. Protože jsem začala pracovat a zjistila jsem, že bych si měla líp organizovat čas, udělala  jsem si o víkendu takovou tabuli, kam si píšu meníčko na celý týden (snídaně a večeře) a zjistila jsem, že pořád protáčím to samé. Tak jsem si prošla uložené recepty a našla jsem na tenhle z Minimalist Baker. Děti mi pomohli a snídaně na ně od včerejška čekala na stole – což pro mě ráno znamenalo úsporu času :D


Budete potřebovat

2 1/2 hrnku ovesných vloček (můžou být i bezlepkové), 2 hrnky rostlinného mléka, 1/2 hrnku čokoládových kousků, 1 středně velký banán, 2 lžíce agáve syrupu, 2 lžíce mletých lněných nebo chia semínek smíchaných s 5 lžícemi horké vody, 1 lžička mleté skořice, 1/4 lžičky soli

Banán, čokoládové kousky a oříšky na ozdobu.

Postup

Nejdřív do malé misky nasypeme mletá chia nebo lněná semínk a smícháme s vodou. Necháme 10 minut odležet. Mezitím do mísy nasypeme ovesné vločky, skořiči a sůl. Do mixéru vhodíme banán, mléko a rozmixujeme dohladka. Banánovou směs vlijeme do ovesných vloček, přidáme syrup a vmícháme půlku čokoládových kousků. Nalijeme do silikonové formy, ozdobíme kolečky banánu, zbytkem čokoládových kousků a můžeme i posypat nalámanýma nebo celýma oříškama nebo trochu i cukrem, pokud preferujete sladší. Pečeme v předehřáté troubě na 170 stupňů 20-30 minut. Necháme vychladit a pak už si jen vychutnáváme zdravý desert nebo snídani.

POHANKOVÝ CHLÉB

0

Posted by Lucasinka | Posted in Slané | Posted on 15-03-2019

Poslední dobou mi nedělá dobře lepek a tak jsem se rozhodla, že zkusim omezit lepek. Jenže já a fungovat bez pečiva? No trochu jsem zapátrala a zalíbil se mi jeden recept na chléb z celé pohanky. Navíc jsem při úklidu spíže objevila pytlík pohanky a tak bylo rozhodnuto. Výroba chleba sice zabere dost času, ale na druhou stranu je mnohem zdravejší, neobsahuje droždí, prášek do pečiva ba ani přidaný kvásek, je zcela bez mouky a uspěl i u mého partnera, který se jinak pohance vyhýbá obloukem.


Budete potřebovat

1 1/4 hrnku pohanky, 1 1/2 + 2/3 hrnku vody. 1 1/2 lžíce citronové šťávy, 1/3 hrnku dýňových semínek, 1 1/2 lžíce chia nebo mletých lněných semínek, 1/2 lžičky soli, koření a bylinky podle chuti (přidala jsem 2 lžičky granulovaného česneku a 2 lžičky sušené petržele

Postup

1 – Pohanku alespoň dvakrát propláchneme, nasypeme do mísy,  zalijeme 1 1/2 hrnkem vody a citronovou šťávou, zakryjeme a necháme  6-8 hodin.

2 – Pohanku slijeme, propláchneme a spolu s 2/3 vody rozmixujeme na hustou kaši. Tu přelijeme do čisté suché mísy, zakryjeme a necháme 24 hodin fermentovat.

3 – Do zfermentované pohanky vmícháme semínka, sůl a bylinky nebo koření dle chuti (můžeme zcela vynechat), těsto přelijeme do silikonové formy a necháme další 1 hodinu zakryté odpočinout.

4 – Troubu rozehřejeme na 200 stupňů. Připravený chléb vložíme do trouby a pečeme cca 20 minut. Jakmile je povch pevný a zlatavý, vzklopíme a pečeme dalších 20 minut bez formy. Chléb tak bude krásně křupavý ze všech stran. Zda je chléb správně upečený poznáte tak, že při zaťákání na dno chleba uslyšíte dutý zvuk. Necháme zcela vychladnout a podáváme. Chléb vydrží v lednici až 7 dní.

Toto je recept na 1 malý bochníček, chcete-li větší, zdvojnásobte množství a prodlužte dobu pečení. Já upekla jen tento malý bochníček jako testovací „vzorek“, ale příště už půjdu určitě do většího.

WRAP S TOFULLOUMI

0

Posted by Lucasinka | Posted in Bruschety/Toasty/Sandwiche | Posted on 14-03-2019

Wrap s tofulloumi je opravdu skvělý a v létě bude určitě úžasně osvěžující. Recept je jen orientační a samozřejmě do něj můžete přidat cokoliv máte rádi nebo ubrat to, co rádi nemáte.


Budete potřebovat

Tortilly, tofulloumi, římský salát, barevné papriky, sušená rajčata, cherry rajčata, zelené a černé olivy, avokádo

Postup

Rozehřejeme pánev a dáme na ni na proužky pokrájené papriky. Jakmile začnou měknou, přidáme na proužky pokrájená sušená rajčata, vypeneme a necháme na pánvi dojít. Do středu tortilly dáme na proužky pokrájený salát, na něj naklademe papriku se sušenýma rajčatama, pár plátků tofulloumi, na čtvrtky pokrájená cherry rajčátka, proužky avokáda a půlky oliv. Opatrně zabalíme a přendáme na gril. Necháme pár minut, překrojíme a podáváme. Pokud nemáme gril, můžeme použít pánev, kterou rozehřejeme, naskládáme na ni připravené wrapy, přitlačíme a po chvíli otočíme. Podáváme ihned.

TOFULLOUMI

1

Posted by Lucasinka | Posted in Domácí výroba | Posted on 14-03-2019

Nedávno jsem v jednom podniku ochutnala tofu ochucené na způsob halloumi a bylo to tak skvělé, že jsem se inspirovala, řekla si o recept a trochu si ho upravila. Tohle tofulloumi se hodí to sendvičů, wrapů, salátů nebo jen tak…fantazii se meze nekladou.


Budete potřebovat

1 kostka pevného tofu (280g), 1/4 hrnku lahůdkového droždí, 1/4 hrnku citronové šťávy, 1-2 lžičky sušené máty, 3/4 lžičky soli

Postup

Nejprve smícháme lahůdkové droždí se sušenou mátou, solí a citronovou šťávou. Tofu osušíme a pokrájíme na plátky. Připravíme si menší misku s víčkem. Plátky tofu z obou stran potřeme marinádou a naskládáme na sebe. Zalijeme zbytkem marinády, zavřeme víčkem a vložíme do lednice. Necháme marinovat přes noc, ale čím déle, tím lépe.

Troubu rozehřejeme na 220 stupňů a plech vzložíme pečícím papírem. Tofu naskládáme na připravený plech a vložíme do trouby. Pečeme 15 minut, otočíme, potřeme zbytkem marinády a necháme péct dalších 15 minut. Poté by tofulloumi mělo být krásně zlaté. Vyndáme z trouby a necháme zcela vychladit. Jakmile tofulloumi vystydne, krásně ztuhne, takže doporučuji odolat pokušení a ochutnat až po úplném vystydnutí. Pokud vám nějaké tofulloumi zbyde, dejte jej do nádobky s víčkem a v lednici jej můžete mít až 5 dní.

BAREVNÉ WRAPY

0

Posted by Lucasinka | Posted in Zelenina | Posted on 13-03-2019

Tak jsem ze zvědavosti prohlížela starší fotky jídel, co mám uložené v počítači a narazila jsem na tyhle úžasné, rychlé, zdravé a krásně barevné wrapy. Proč jsem recept neuveřejnila dřív, opravdu nechápu. Možná proto, že je to tak jednoduché, až mi bylo hloupé je vydávat za recept. Ale což…vypadají krásně, tak proč je sem nedat a třeba někoho i inspirují.


Budete potřebovat

špenátové a řepové tortily (koupila jsem v Tescu), hummus (domácí nebo kupovaný), špenát, mrkev, paprika, mrkev, červená řepa, pražené arašídy (nesolené)

Postup

Tortilu položíme na talíř, pomažeme hummusem až ke kraji (bude pak pomáhat tortilu držet pohromadě). Zeleninu nastrouháme nebo pokrájíme na proužky a pak vrstvíme podle nálady. Já do špenátových dala strouhanou červenou řepu a mrkev, do řepných, které mají naproto užasnou fialovou barvu, jsem dala špenát, oranžovou papriku a nasekané pražené nesolené arašídy. S velkým zeleninovým salátem je to úžasné lehké jídlo.

PAELLA S OLIVAMA A SUŠENÝMA RAJČATAMA

0

Posted by Lucasinka | Posted in Obiloviny | Posted on 12-03-2019

Na tohle jídlo jsem měla chuť už delší dobu. Vlastně na cokoliv s olivama, kterých poslední dobou pořád nemám dost. Paella byla krásně barevná, lehká, za chvíli hotová a dokonce chutnala i dětem, takže prošla nejtěší zatěžkávací zkouškou.


Budete potřebovat

1 středně velkou cibuli, 1 menší papriku, 20g rajčatového pyré, 40g sušených rajčat, 400g cherry rajčat (použila jsem plechovku), 240g uvařené cizrny, 200g rýže na paellu (kulatozrnná), 2 hrnky vody, 40g zelených a 40g černých oliv, 2 lžičky uzené papriky, 1 lžička soli

Postup

Cibuli drobně pokrájíme a nasypeme na rozehřátou větší pánev s pokličkou. Podlijeme trochou vody a přidáme na malé kostičky pokrájenou papriku. Stejně pokrájíme i sušená rajčata a spolu s rajčatovým pyré přidáme k cibuli. Promícháme a po chvíli přisypeme rýži, cherry rajčata (pokud používáme čerstvá, tak je předtím pokrájíme, pokud konzervovaná, jen je vařečkou „rozňahňáme“ na pánvi) a podlijeme vodou. Ochutíme uzenou paprikou, solí a vsypeme cizrnu. Zakryjeme pokličkou a necháme vařit 15 – 20 minut nebo dokud se tekutina nevyvaří a rýže nezměkne. Nakonec přisypeme olivy, prohřejeme a podáváme.