TZATZIKI VE VEGAN VERZI

1

Posted by Lucasinka | Posted in Dressingy/Dipy | Posted on 21-05-2018

Milovala jsem tzatziki a když jsem se rozhodla změnit stravování a vyřadit ze svého života všechny živočisné produkty, hledala jsem dlouho rostlinný jogurt, který by nebyl slazený. A našla jsem! Zkoušela jsem i verze bez jogurtu, ale nějak to nebylo ono. Tato verze tzatziki mi naprosto vyhovuje a je opravdu skvělá. Jediné, co je trochu zdlouhavější je vykapání jogurtu, ale věřte mi, nemá cenu to šidit, protože  pokud to neuděláte, budete mít jen tekutou směs místo krásně hustého a krémového tzatziki.


Budete potřebovat

500g neslazeného rostlinného bílého jogurtu, 1/2 větší okurky, 2-3 stroužky česneku, čerstvý kopr podle chutí, sůl

Postup

Nejprve si na misku položíme sítko, do něj vložíme mušelín nebo kus plátna a vlijeme rostlinný jogurt. Necháme alespoň 1 hodinu vykapat. Okurku podélně přeřízneme a malou lžičkou vydlabeme měkkou část. Tuhou část nastrouháme na jemném struhadle, vyždímeme a přendáme do misky. Přidáme utřený česnek, jemně nasekaný kopr a vykapaný hustý jogurt. Osolíme podle chuti a dáme alespoň na 10 minut vychladit.

DOMÁCÍ FALAFEL S PŘEKVAPENÍM

0

Posted by Lucasinka | Posted in Burgery/Karbanátky | Posted on 21-05-2018

Včera jsem byla se synem ve zdejši veganske hospůdce, kam sem tam zajdeme na jídlo nebo pivko (já teda na nealko pivko). A protože venku bylo krásně, teploučko, sluníčko hřálo, tak jsem neměla moc chuť na nic „těžkého“. A tak jsem si objednala sýrový falafel, který jsem nikdy předtím neměla. Moc mi chutnal a tak jsem se dneska rozhodla ho napodobit v naší bez olejové a prostě zdravější, nesmažené, verzi….jediné „nezdravé“ je ten sýr uvnitř, ale není ho moc a tak se to i přesto dá považovat za zdravé jídlo.


Budete potřebovat

2 konzervy cizrny, 1 červená cibule, 5 stroužků česneku, 2-3 vrchovaté lžíce cizrnové mouky, 30g čerstvého koriandru, šťáva z 1/2 citronu, 1 lžička soli, 1 lžička římského kmínu, 1/4 lžičky kurkumy, rostlinný sýr Violife

Postup

Cizrnu slijeme, vhodíme do mixéru a rozmixujeme. Cibuli oloupeme, stejně tak i česnek a obojí také rozmixujeme na drobno (nebo nakrájíme, pokud se vám chce). Čerstvý koriandr nasekáme. Vše vhodíme do mísy, ochutíme solí, římským kmínem, kurkumou, přisypeme cizrnovou mouku a vlijeme citronovou šťávu. Promícháme a necháme zakryté alespoň 30 minut. Sýr Violife pokrájíme na kostky a troubu rozehřejeme na 200 stupňů. Vlhkýma rukama si odebereme část falafelové směsi, zploštíme a do středu vložíme kostku Violife sýru. Zabalíme, vytvarujeme kuličku a přendáme na plech vyložený pečícím papírem nebo silikonovou podložku. Připravené a naplněné falafely pečeme zhruba 30 minut. Podáváme s tzatziki, pitta chlebem a zeleninovým salátem.

SUPER ZDRAVÝ ČOKOLÁDOVÝ DORTÍK

0

Posted by Lucasinka | Posted in Dorty | Posted on 20-05-2018

Miluju čokoládové dorty! Jak jste na tom vy? Nedávno jsem někde viděla čokoládový  dort, o kterém autorka tvrdila, že je plný semínek. Recept jsem ani nehledala a řekla jsem si, že to prostě zkusím…a když už jsem byla v tom zkoušení, rozhodla jsem se ho udělat opravdu super zdravý…


Budete potřebovat

na korpus: 1 hrnek vanilkového Alpro jogurtu (nebo jakéhokoliv jiného rostlinného jogurtu), 1/2 hrnku ořechového másla (použila jsem mandlové), 1/2 hrnku kokosové mouky, 1/3 hrnku kakaa, 1/4 hrnku agáve nebo jiného syrupu, 1/4 hrnku slunečnicových semínek, 1/4 hrnku dýňových semínek, 1 menší zralý banán, 4 lžíce chia semínek smíchaných s 1 hrnkem vody, 1 lžíce prášku do pečiva

na krém: 3 středně velké banány, 2 středně velká avokáda, 3/4 hrnku kakaa, 1/4 hrnku rostlinného mléka, 1 lžíce agáve nebo jiného syrupu

Postup

Nejprve do misky nasypeme chia semínka a zalijeme vodou. Necháme alespoň 15 minut. Troubu rozehřejeme na 170 stupňů. V míse smícháme kokosovou mouku, kakao, prášek do pečiva a rozmixovaná slunečnicová a dýňová semínka (nemusí být úplně na mouku). Do mixéru dáme ořechové máslo, jogurt, syrup a banán a vše rozmixujeme dohladka. Tekutou směs vlijeme do suché a rychle promícháme. Směs přendáme do dvou menších silikonových forem (pokud nemáte, použijte jednu větší, ale pak je potřeba prizpůsobit dobu pečení), vložíme do trouby a pečeme 35-45 minut nebo dokud není špejle po zapíchnutí a vyndání suchá.

Než se korpus upeče vhodíme do mixéru oloupané banány, avokáda, agáve syrup a rostlinné mléko. Rozmixujeme dohladka a nakonec vsypeme kakao. Pořádně zamícháme a necháme 15 minut vychladnout (čím déle, tím lépe). Po upečení necháme korpusy zcela vychladnout, promažeme krémem a ozdobíme.

BROKOLICOVÉ PESTO

0

Posted by Lucasinka | Posted in Těstoviny | Posted on 14-05-2018

Poslední dobou se snažím zařadit do jídelníčku brokolici, ale vždycky mi zbyde ten košťál…z něj dělám sem tam polévku nebo ho sním syrový. Ale napadlo mě udělat z něj pesto na těstoviny. Byl to hokus pokus a výsledek je tak dobrý, že jsem ho urcitě nedělala naposledy. Navíc je plný vitamínu, minerálů….a přitom je tam jen minimum surovin…Pokud chcete nějakou vitamínovou bombu v létě, určitě neváhejte


Budete potřebovat

200g brokolicového košťálu, 40g vlašských ořechů, 30g čerstvé bazalky, 2 lžíce lahůdkového droždí, 3 větší stroužky česneku, kúra a šťáva z 1/2 – 1 citronu, 1/3 hrnku vody, sůl

Postup

Košťál očistíme, oloupeme a pokrájíme. Vhodíme do vysokorychlostního mixéru, přisypeme vlašské ořechz, lahůdkové droždí, bazalku, česnek, citronovou kúru i šťávu a vodu. Rozmixujeme do hladka. Ochutíme solí, pokud je potřeba. Podáváme s těstovinama a čerstvýma rajčátkama.