KŘUPAVÉ RÝŽOVÉ ČTVEREČKY

0

Posted by Lucasinka | Posted in Nepečené moučníky | Posted on 28-01-2016

Tyhle křupavé čtverečky si určitě zamilujete stejně jako vaše děti. Zcela bez cukru, slazené jen sirupem z hnědé rýže a navíc tak moc dobré a křupavé, že budete chtít stále víc a víc. Další naprosto úžasný recept z mojí aktuálně nejoblíbenější kuchařky  “Plant-Powered Families“ od Dreeny Burton, který prostě musíte vyzkoušet.

Budete potřebovat

4 hrnky cereální křupavé hnědé rýže, 1/2 hrnku arašídového nebo kešu másla, 1/2 hrnku sirupu z hnědé rýže, 1 lžička vanilkového extraktu, 1/4 lžičky agaru, 1/4 lžičky soli

Postup

V hrnci smícháme ořechové máslo se sirupem, vanilkovým extraktem, agarem a solí. Zahřejeme, dokud není směs hladká a agar není zcela rozpuštěný. Přisypeme cereálie, zamícháme, aby se všechny kousky obalené ořechovou směsí a vše přendáme do pečícím papírem vyložené formy. Vše umačkáme a necháme alespoň 1 hodinu odležet. Pak vyndáme z formy, sundáme pečící papír a ostrým nožem nakrájíme na čtverečky.

Pozn. Pokud se chcete vyhnout ořechovému máslu, použijte kokosové. Pokud chcete obměnu, stačí do ořechové směsi přidat 2 lžíce kakaa. Nejlépe jde „umačkávání“ tak, že si odstřihneme kousek pečícího papíru a tím pěchujeme – jinak je směs lepivá a ulpívá na rukou.

Občerstvení na dětský stůl

0

Posted by Lucasinka | Posted in Inspirace, TIPY/TRIKY/NÁPADY | Posted on 18-01-2016

Také si občas lámete hlavu, jak dostat do dětí více zeleniny, jak to naaranžovat, aby se to dětem líbilo, ale přitom to nezabralo příliš práce? Tak přesně pro vás tu mám dva tipy. Nedávno k nám na návštevu přišla rodinka se třema dětma, které jsem nikdy předtím neviděla a tak jsem ani nevěděla, co jedí/nejedí atd. Znala jsem jen věk dětí. Tak jsem trochu zabrouzdala na internetu a tohle z toho vzniklo. Zeleninka zmizela tak rychle, že maminka dětí jen konstatovala, že jim podobné věci asi bude muset začít dělat také, protože doma do nich syrovou zeleninu dostat nemůže  - což byla pro mě ta největší poklona.

1. Vláček z paprik

Papriky postavíme a část nad stopkou opatrně odkrojíme. Vydlabeme semínka a naplníme syrovou zeleninou nakrájenou na špalíčky. Na kolečka nakrájíme okurku na slabší kolečka a připevníme je k paprikovým vláčkům na kousky nařezným párátkem. Takto připravíme paprik kolik chceme a k vláčku podáváme různé dipy na namáčení zeleniny – u nás to byl klasicky hummus

2. Had

Had je snad ještě snadnější. Z toastového chleba vykrájíme kolečka stejně veliké, jako je okurka, namažeme pomazánkami a prokládáme jím na silnější kolečka nakrájenou okurku. Oči a jazyk uděláme z proužku mrkve. Pokud chceme hada mít zatočeného, nakrájíme okurku šikmo podle toho, jak zakroucený výsledek chceme.

JABLÍČKOVÝ PUDINK

0

Posted by Lucasinka | Posted in Kaše | Posted on 18-01-2016

Další naprosto úžasný, rychlý a moc dobrý recept od mé oblíbenkyně Dreeny Burton a její kuchařky Plant-Powered Families. Skvělé buď k snídani, nebo k odpolední svačince. Nebo prostě jen, když vás nebo děti honí mlsná.

Budete potřebovat

3/4 hrnku neslazeného jablečného pyré, 1/2 hrnku mražených banánů,  1/2 hrnku rostlinného neochuceného a neslazeného mléka, 2 lžíce bílých chia semínek, 1 1/2 lžíce nerafinovaného kokosového cukru, 1/2 lžičky mleté skořice, 1/8 lžičky soli, 1/2 lžičky muškátového oříšku, 1/3 hrnku čerstvých jablek + citronová šťáva

Postup

Do mixéru dáme jablečné pyré, banány, chia semínka, kokosový cukr, skořici, sůl, muškátový oříšek a mléko. Rozmixujeme dohladka  a přendáme hotový pudink do misek. Necháme v lednici odležet cca 1/2 hodiny. Poté by měla směs mít podobnou hustotu jako klasický pudink. Ozdobíme na malé kousky nakrájeným jablíčkem, které jsme potřeli citronovou šťávou, aby nezhnědli.

Pozn. Můžeme použít i tmavá chia semínka, ale pak bude to mít vliv na výslednou barvu pudinku. Kokosový cukr je možné nahradit stevií. Pokud použijeme vanilkové rostlinné mléko, vynecháme cukr úplně, protože toto mléko je již slazené.


ZELENÝ „SUPERHERO“ DRESSING

0

Posted by Lucasinka | Posted in Dressingy/Dipy | Posted on 07-01-2016

Budete potřebovat

1/2 hrnku čerstvého špenátu, 1/2 hrnku zralého avokáda, 1/2 lžíce miso pasty, 1/2 lžičky hořčice, 1/2 lžičky soli (zarovnaná), 1 – 1 1/2 lžčíce citronové šťávy, 1/3 – 1/2 hrnku vody

Postup

Do mixéru dáme špenát, avokádo, miso pastu, hořčici, sůl a vodu. Rozmixujeme do hladka a poté dochutíme citronovou šťávou. Pokud chcete dressing tekutější, přidejte více vody, já mám ráda dressing hustý, takže mi stačila 1/3 hrnku vody.

ZELENÉ SMOOTHIE

0

Posted by Lucasinka | Posted in Smoothie | Posted on 06-01-2016

Budete potřebovat

3 hrnky čerstvého mladého špenátu, 1 hrnek mraženého ananasu (kousky), 2 banány (v teplých dnech mohou být i mražené), 1 pomeranč, 1 lžíce chia semínek, 1 hrnek vody

Postup

Do mixéru dáme špenát, ananas, na kousky nakrájený banán a oloupaný pomeranč. Přilijeme vodu a začneme mixovat. Postupně přisypáváme chia semínka a vše rozmixujeme do hladka. Pijeme ihned

Pozn. Toto množství je na 4 malé nebo 2 velké sklenice. Místo chia semínek je možné dát konopná semínka (bohužel jsem zrovna neměla po ruce)

AVOKÁDOVÉ BURGER HOUSKY

0

Posted by Lucasinka | Posted in Slané | Posted on 05-01-2016

Budete potřebovat

500g hladké mouky, 70g avokáda, 10g sušeného droždí, 7g soli, 320ml vody, sezamová semínka na posyp

Postup

V míse smícháme mouku s droždím a solí. Avokádo rozmixujeme do hladka a vmícháme spolu s vodou do moukové směsi. Vypracujeme pevné a nelepivé těsto, zakryjeme utěrkou a necháme kynout 1 hodinu nebo dokud těsto nezdvojnásobí svůj objem. Poté těsto rozdělíme na 6 kuliček ze kterých vytvarujeme burger housky. V misce si smícháme trochu vody se škrobem, housky jím potřeme a položíme je vrchní částí do misky, do které jsme nasypali sezamová semínka. Takto připravené housky srovnáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme kynout dalších 30 minut.

Mezitím rozehřejeme troubu na 220 stupňů. Nakynuté housky dáme do trouby a po 10 minutách stáhneme teplotu na 180 stupňů a pečeme dalších cca 20 minut nebo dokud nebudou krásně zlatavé a při poklepání na spodní část housky neuslyšíme dutý zvuk. Poté je vyndáme housky z trouby a necháme na mřížce vychladnout.

DÝŇOVÁ OMÁČKA NA TĚSTOVINY

0

Posted by Lucasinka | Posted in Těstoviny | Posted on 02-01-2016

Recept ze stránek http://pinchofyum.com/, který mě nadchnul svou jednoduchostí  a navíc využitelností dýňové pyré. Chuťově je omáčka naprosto famózní a v mojí rodince se během chvilicky stala top mezi omáčkama na těstoviny.

Budete potřebovat

1 1/2 hrnku pyré z máslové dýně, 1 hrnek sušených rajčat v oleji, 3 hrnky vody, 1 hrnek rajčatové passaty, 1 cibule, 4 stroužky česneku, 2 lžičky sušené šalvěje, 1 lžička sušené bazalky
Postup

Na troše oleje osmahneme cibulku do zlatova. Přidáme česnek a po chvíli scezená a rozmixovaná sušená rajčata a dýňové pyré. Přilijeme rajčatovou passatu a ochutíme bylinkami. Přilijeme vodu a necháme cca 10 minut provařit. Hotovou omáčku podáváme nejlépe s těstovinama.
Pozn. Do omáčky ještě přidáváme na hrubo rozmixované 4 vegan klobásky se sušenýma rajčatama, ale dají se buď vynechat nebo nahradit sojovým granulátem nebo jinýma veganskýma klobáskama


BROWNIE Z ČERVENÉ ŘEPY

0

Posted by Lucasinka | Posted in Koláče | Posted on 02-01-2016

Recept na brownies, které je jen ze 4 surovin, má krásnou barvu a skvěle chutá. Na recept jsem narazila na stránkách http://bargainmums.com.au/

Budete potřebovat

250g červené řepy, 200g hořké čokolády, 1 hrnek hladké mouky, 1/2 hrnku třtinového cukru

Postup

Červenou řepu uvaříme do měkka, necháme vystydnout a oloupeme. Takto připravenou řepu dáme do mixéru a rozmixujeme do hladka. V míse smícháme mouku s cukrem a vmícháme rozmixovanou řepu a rozpuštěnou čokoládu. Promícháme, přelijeme do formy vyloženou pečícím papírem a pečeme při 180 stupních cca 20 minut. Necháme vychladnout a podáváme.

Pozn. Kdo má rád ořechy, může do těsta vmíchat i nasekané pekanové nebo jiné oříšky.