NEVAŘENÁ POHANKOVÁ KAŠE

0

Posted by Lucasinka | Posted in Kaše | Posted on 03-06-2015

Budete potřebovat

1 hrnek pohanky lámanky, 2 banány, 5 vrchovatých lžic bílého rostlinného jogurtu, 3 vrchovaté lžíce vanilkového pudinku (použila jsem hotový pudink Alpro)

Postup

Pohanku nasypeme do misky, zalijeme vodou a necháme přes noc. Ráno vodu slijeme, pohanku propláchneme a dáme do mixéru, Přidáme oloupané banány, jogurt a pudink a vše rozmixujeme do hladka. Nalijeme do misek a zdobíme dle chuti a fantazie. Já použila rozinky, banány a sekané oříšky.

BURGERY Z CIZRNY, MRKVE A ČERVENE PAPRIKY

0

Posted by Lucasinka | Posted in Burgery/Karbanátky | Posted on 01-06-2015

V týdnu mi konečně přišla  kuchařka od Dreeny Burton „Plant-powered families“ a musím přiznat, že jsem z ní naprosto nadšená. Recepty jsou jednoduché a přitom tak moc dobré. Navíc jsou i uzpůsobeny dětem a všechny suroviny jsou většinou lehce k sehnání. Tenhle její burger mě zaujal na první pohled, jen, jak je u mě zvykem, jsem si recept mírně upravila. Prostě neumím vařit přesně podle receptu a vše do detailu dodržovat. Na fotce jsou obě verze – pečený burger je vzadu ten větší, smažený vpředu. Osobně mi chutnal víc ten smažený, ale pečený je přeci jen trochu zdravější a „štíhlejší“, takže přístě smaženou verzi vynechám, ať není na výběr :D

PS: Moje, poslední dobou, velmi vybíravá skoro čtyřletá dcerka zbaštila tři burgery a kupodivu nechala všechny domácí hranolky….to mluví za vše :D


Budete potřebovat
2 plechovky cizrny, 2 hrnky ovesných vloček, 3 středně velké mrkve, 1 středně velká červená paprika, 4 stroužky česneku, 1/2 hrnku lahůdkového droždí, 1 lžíce rajského protlaku nebo kečupu, 1/4 hrnku čerstvé bazalky, 1/4 hrnku čerstvé hladkolisté petržele, 1 lžička soli, 1 lžička červeného vinného octa, 1/2 lžičky hořčice

Postop
Do mixéru dáme mrkev, papriku a česnek a několika pulsy na hrubo rozmixujeme. Přidáme slitou a okapanou cizrnu, lahůdkové droždí, rajský protlak/kečup, bylinky, sůlk, hořčici a vinný ocet a znovu několika pulsy promixujeme. Přisypeme ovesné vločky a opět mixujeme. Hotovou směs dáme do lednice alespon na 30 minut vychladit. Troubu rozehřejeme na 200 stupňů, plech vyložíme pečícím papírem a navlhčenýma rukama ze směsi tvarujeme burgery. Potřeme olejem a pečeme zhruba 20 minut. Nebo můžeme burgery osmažit na troše oleje z jedné strany cca 7-8  minut, z druhé pak 5-7 minut.
Podáváme buď v housce nebo s kaší, pečivem či domácíma hranolkama a zeleninou.